BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, April 14, 2010

penat

sy adalah penat..rs x bermaya langsung skrg ni...ngantuk lg..skrg ni tido mlmku hanya 3-4 jam sehari..waktu siang jgn harap la dpt tdo...smlm iman tido agak lewat...jam 11.30mlm br tido..pas 2 selang 2-3 jam dia akn bgn utuk menyusu..aku ni plak klu dh bgn mmg ssh sgt nk tido balik..setiap kali p review d klinik doc sll pesan bykkn rehat n tido yg cukup..tp rasanya mmg xdpt la..wpun hubby sll suh aku tido awal n dia jg iman, tp aku xkn dpt tido selagi iman x tido..walau mata ngantuk mcm di gam2 tp ssh aku nk tido klu iman lum tido..dh 2 klu iman dh tido mataku plak jd segar bugar..cmana 2?

blk keja jam 5ptg, kdg2 singgah p pasar beli lauk..smpi umah bk tudung..gomol2 iman jap trus p dapur masak..yup d umah 2 byk org pmpuan..n drg 2 surirumah..tp ntah la ssh nk ckp..sy ni masak sdp sgt kot (sila jgn muntah ya, sy bkn nk puji diri sendiri, sekadar nk sedapkn hati..hehe)..pas masak mandi segala brlah sy dpt main2 ngn iman smpi dia tido...klu dia tido awal br sy dpt kemas bilik or lipat kain bj..membasuh? nasib baik my hubby ringan tgn utk tolong..itu rutin sy setiap isnin-sabtu..hujung minggu plak sllnya kmi akn balik kg sblh hubby..bw iman jmpa atok dia..kdg2 km balik ari sabtu ptg n bermalam d sn..so ahad petangnya br balik umah..sy rasa xda ms nk rehat..

last week (04.04.2010) my bro kawin..biasa la klu dh kenduri kawin seminggu sblm majlis mmg sibuk..saudara mara pn dh mula dtg..so mmg nyata la kesibukannya..wpun sy dinasihatkan utk berehat tp sy ni jnis xpndi ddk diam..ngn iman lg yg mau berjalan ke sini sana..akibatnya setiap mlm bdn sy jd sakit2, kaki jd cramp..smpi ssh nk bgn..2 pun pas iman tido br ble rehat..seminggu jg sy jd cam 2, smpikan pas kenduri 2 sy dpt penginapan percuma d hospital selama 1 mlm..hehe.. sy ditahan d hospital pd 06.04.2010..

citenya begini..05.04.2010 2 sy cuti..kononnya nk rehat la cz confirm penat pas majlis 2..tp xda maknanya..kena gotong royong kemas umah plak..sy ni bkn la disuruh sgt menolong coz drg mmg risau tgk sy..mana xnya..perut sy mmg dh besar sgt..smpikan saudara mara yg dtg ms kenduri 2 tnya "ko ni tunggu hari ka?"..pdhal sy br 7 bln++ prgnant..tp sy rasa sy masi kuat, sy masi ble buat keja2 umah smua..tp sblh mlm mmg satu bdn sakit..hehe.. hari 2 sy perasan baby kurang gerak (or sy yg x perasan cz bz sgt)..risau la jgk..so sy ajak hubby p hospital check...iman pn dh tido ms 2..kmi ke hospital lbh kurang jam 8.30 mlm...smpi sn bila doc check n wat CTG..baby dh mula gerak ngn aktifnya..mmg sah xda apa2 la..ingtkn dh bole balik...tp tetiba doc 2 ckp sy kena tahan d wad..sy ckp xpa la doc, xyah la tahan cz baby dh gerak ni..dia ckp nk tnya ketua dia dlu n nk scan lg br leh tentukan yg baby mmg xda apa2..tp kn tnggu doc yg satu lg..nk tnggu doc ni punya la lama..ntah apa nama doc 2..jam 11.50 mlm br doc 2 dtg scan aku. bila dia dh scan dia ckp baby xda apa2 mslh..cumanya dia risau tgk air ketuban aku yg tlampau byk (mgkin ini la sbb perut aku npk bsr)..doc ckp kdg2 air ketuban yg banyak itu adalah normal tp kdg2 ia jg ble disebabkan oleh kencing manis..so mlm 2 confirm aku dtahan d wad utk jalani ujian kencing manis.

bermula jam 12 tghmlm smpi jam 8pg aku disuruh puasa..jam 8.25pg 06.04.2010 aku diambil darah..pas ambil darah aku disuruh minum air glukos..secawan air + 75g glukos..manisnya...mcm nk muntah aku..pas 2 jam darah aku diambil lg..pas 2 br ble mkn..bila ddk hospital ni teringt plak ms aku n lahirkn iman dlu..masih sama..setiap jam jururawat akan dtg cek tekanan darah n degup jantung baby..ada yg tanya "sudah mula rasa sakit", ada jg yg tnya" sudah bersalin? baby mana?"..huhu..yalah dh namanya hospital bersalin kn..hehe..hari 2 aku risau sgt..ya la mlm 2 pertama kali iman tido tanpa aku..nasib baik iman anak yg baik..dia x nangis pun..sbb sblm aku g hospital aku dh tidokn dia..hubby ckp dia hanya bgn utk minum susu..nasib ada my mum yg tlg jaga dia.

duduk hospital ble la rehat sikit..pg ada org hidangkn sarapan..kemaskn katil, tghari pn mkn tghari dihidangkn..sy tggal mkn n tido ja..tp jiwa kacau okey..sbb rindukn iman..ptg 2 my family bw iman jenguk sy..tp sblm drg dtg result ujian drh dh kuar..alhamdulillah semuanya negatif..so sy dh ble balik umah..drg iman dtg kmi pn balik sama2..iman sgt gembira jmpa sy..mcm org bercinta plak..my mum ckp sepanjang hari 2 iman murung ja..ssh nk npk dia senyum..tp bila dh jmpa sy dia senyum memanjang....pas 2 dia xmau lepaskn sy..rindu la 2..

panjang plak sy berceloteh kali ni kn..hehe..
okey la..cukup la 2 ya..
daa.............

1 comments:

ibuAjeem said...

so sweet... mst iman rindu ko sgt2..la..ko xckp pon ko warded...